Φτιάξε το μέλλον σου στην Σχολή Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού
Ποιες είναι οι βάσεις και τα μόρια για να ενταχθεί κάποιος στην Σχολή των Μηχανολόγων Μηχανικών του Εμπορικού Ναυτικού;
Αρχικά, η Σχολή Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού ανήκει στο 2ο επιστημονικό πεδίο, το πεδίο θετικών και τεχνολογικών επιστημών .
Οι βάσεις για κάθε σχολή αλλά και για τη σχολή μηχανικών έχουν συνήθως είτε πτώσεις είτε αυξήσεις. Άλλες φορές μπορεί να υπάρχει μία σταθερότητα όσον αφορά τις βάσεις ωστόσο άλλες φορές η άνοδος είναι στα ύψη.
Υπάρχουν δηλαδή αυξομειώσεις και ανατροπές. Αυτό βέβαια εξαρτάται κάθε χρονιά από διάφορους παράγοντες, ένας από αυτούς μπορεί να είναι η ζήτηση που μπορεί να έχει μια σχολή.
Πιο συγκεκριμένα σχετικά με τις βάσεις στις σχολές Μηχανολόγων Μηχανικών της ναυτικής ακαδημίας Βάρνας, τα μόρια κυμαίνονται κοντά στα 18.000 μόρια.
Ποια είναι τα μαθήματα τα οποία κάνουν σε μια σχολή για Μηχανολόγους-μηχανικούς;
Τα μαθήματα στις σχολές Μηχανολόγων Μηχανικών του Εμπορικού Ναυτικού έχουν να κάνουν με το πρόγραμμα μαθημάτων της εκάστοτε σχολής.
Ωστόσο αυτές οι σχολές εμπορικού ναυτικού ως επί το πλείστον έχουν να κάνουν με τα Μαθηματικά , την Φυσική, την Χημεία, την Πληροφορική, τα Αγγλικά, την Μηχανολογία κ. ά. .
Πόσο είναι ο μισθός ενός μηχανολόγου μηχανικού του εμπορικού ναυτικού;
Ο μισθός ενός σπουδαστή της Σχολής Μηχανολόγων Εμπορικού Ναυτικού, όπως βέβαια και των υπόλοιπων σχολών που σχετίζονται με τα Ναυτιλιακά “επηρεάζεται” με βάση δύο παράγοντες.
Ο πρώτος παράγοντας που είναι πολύ σημαντικός είναι, ο βαθμός ο οποίος έχει κάποιος και ο δεύτερος εξίσου σημαντικός παράγοντας έχει να κάνει με την εταιρεία με την οποία συνεργάζεται αλλά και με το συμβόλαιο που έχει υπογράψει.
Ενδεικτικά ορισμένα παραδείγματα ακολουθούν παρακάτω:
Ένας Πλοίαρχος σε πετρελαιοφόρα πλοία μπορεί να έχει καθαρό μισθό 10.000 ευρώ, ανα μήνα υπηρεσίας που διανύει στο πλοίο.
Ένας Μηχανικός Α’ σε πετρελαιοφόρα μπορεί να έχει καθαρό μισθό 9.500 ευρώ, ένας Μηχανικός Β’ 7.500 ευρώ ενώ ένας Μηχανικός Γ΄ 5.000 ευρώ/μήνα.
Ένας πλοίαρχος σε φορτηγά πλοία μπορεί να έχει καθαρό μισθό 8.500 ευρώ, ο Υποπλοίαρχος 6.000 ευρώ ενώ ένας Ανθυποπλοίαρχος 4.000 ευρώ.
Αντίστοιχα ένας Μηχανικός Α΄σε φορτηγά πλοία 8.300 ευρώ, ένας Μηχανικός Β΄6.000 ευρώ, ενώ ένας Μηχανικός Γ’ 4.000 ευρώ.
Επίσης πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα Ναυτιλιακά έχουν αρκετή ζήτηση και έχουν και επαγγελματική αποκατάσταση.
Ποιοι τρόποι υπάρχουν για την εισαγωγή ενός μαθητή στην σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του Εμπορικού Ναυτικού;
Στην ΑΕΝ μηχανικών μπορεί κανείς να εισαχθεί με δύο τρόπους.
Ο ένας είναι μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ο άλλος μέσω Ιδιωτικής σχολής.
Πιο συγκεκριμένα σχετικά με τις Πανελλήνιες εξετάσεις, θα πρέπει ο μαθητής, εφόσον έχει γράψει τα απαιτούμενα μόρια, να έχει δηλώσει ως πρώτη επιλογή την συγκεκριμένη σχολή.
Αφού λοιπόν έχουν γίνει αυτά , υπάρχουν και κάποια διαδικαστικά τα οποία θα πρέπει να ληφθούν υπόψη.
Συμπληρώνει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και περνάει από εξετάσεις έτσι ώστε να ελεγχθεί η καταλληλότητα του. Στην συνέχεια συλλέγει κάποια επιπλέον δικαιολογητικά όπως ΑΜΚΑ. Έτσι εφόσον πληροί τα παραπάνω έχει την δυνατότητα να εισαχθεί σε σχολή.
Ο άλλος τρόπος είναι η ιδιωτική σχολή. Οι ιδιωτικές σχολές λοιπόν υπάρχουν, για να δίνουν την δυνατότητα σε μαθητές που δεν κατάφεραν να περάσουν στην σχολή της αρεσκείας τους. Ή δεν επιθυμούν να δώσουν Πανελλήνιες ή σε αυτούς που θέλουν ένα δεύτερο πτυχίο, να το κάνουν πραγματικότητα.
Μια ιδιωτική ακαδημία εμπορικού ναυτικού έχουν την ίδια ισχύ με ένα Πανεπιστήμιο, και δεν είναι κατώτερες.
Οι πτυχιούχοι της Σχολής Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού αποκτούν πτυχίο ίσο με αυτό του Μηχανικού Πλοήγησης και Μηχανολόγου Μηχανικού στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά ιδρύματα (ΑΕΙ).
Είναι σημαντικό ότι τα πτυχία από τις Ιδιωτικές σχολές ΑΕΝ Βάρνας είναι Διεθνώς αναγνωρισμένα.
Ως απόφοιτοι λαμβάνουν άδεια Γ’ πλοιάρχου ή μηχανικού από το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας της Βουλγαρίας σύμφωνα με τα θεσπισμένα πρότυπα Standards of Training, Certification and Watchkeeping (STCW) του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (Ι.Μ.Ο.).
Μάλιστα οι ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση μέσω ιδιωτικής σχολής είναι περισσότερες.
Και αυτό γιατί οι πιο πολλές ακαδημίες συνεργάζονται με άλλους εξωτερικούς συνεργάτες.